Autor Tema: Diskalkulija  (Pročitano 6093 puta)

Van mreže sand

  • VIP
  • ***
  • Poruke: 522
  • Gospodarica foruma
Diskalkulija
« poslato: April 05, 2008, 10:37:14 posle podne »
Šta je diskalkulija

Diskalkulija je teškoća koja se manifestuje u otežanom savladavanju izvođenja računskih radnji.
 Manje su greške prilikom sabiranja dva manja broja nego pri njihovom oduzimanju, množenju, a posebno deljenju. Ukoliko dete treba da sabere duži niz brojeva to kod njega uvek izaziva zabunu, pa često i neuspešnost u izvođenju same radnje. Zadati zadaci rečima, a posebno oni koji su zadati u okviru slike, shvataju se i rešavaju sa teškoćama ili se uopšte ne mogu shvatiti.

 Razvojna diskalkulija se obično javlja samostalno, nezavisno od kvaliteta ovladanosti leksičkim i jezičkim sposobnostima, koje se ne odnose na teškoće matematičkih operacija.
Dete sa diskalkulijom ponekad izgleda kao dete koje ne razume šta mu se govori iako sasvim dobro razume naloge, tekstove priča i te iste tekstove može samostalno prepričati.

 Dete s diskalkulijom vrlo često:
 *znatno kasnije se počinje služiti brojem
 *sa teškoćom razume razdvajanje celine na delove
 *pokazuje poteškoće u građenju novih celina
 *često je prisutna dislateralizovanost
 *zna napisati brojeve u nizu, ali im često zamenjuje mesta (npr.43-34, 21-12 …)
 *teško shvata izgovoreni ili zadati pojam broja

 Prilikom ispitivanja računskih sposobnosti i otkrivanja razvojne diskalkulije proverava se sledeće:
 *percepcija broja
 *matematičke operacije
 *matematički znaci
 *automatizovane računske radnje vezane uz govor
 *redosled brojeva
 *shvatanje mesta brojeva (jedinice, desetice..)
 *prostorna orijentacija (na papiru i u prostoru)

 Rad s decom koja imaju teškoće sa diskalkulijom obuhvata:
 *vežbe koordinacije pokreta i orijentacije u prostoru
 *vežbe lateralizacije
 *vežbe percepcije i auditivne diskriminacije
 *usavršavanje simbolizacije pojmova i pojava

Ciljanim vežbama već u najranijem uzrastu možemo uticati na razvoj pojma broja. Slaganje i građenje kockicama , sklapanje predmeta, zbrajanje prstićima najranije su aktivnosti vezane uz razvoj pojma broja .

Savet: igrajte se s detetom, brojite igračke, pišite brojeve, slažite puzzle (posebno one gde treba spojiti određeni broj sa brojem predmeta na slici)…

Hendi-društvo

Diskalkulija
« poslato: April 05, 2008, 10:37:14 posle podne »

 

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo korisnika i vlasništvo sajta www.hendidrustvo.info. Svaki korisnik ovog sajta je odgovoran za sadržaj svoje poruke koju objavi na sajtu. Sajt se odriče svake odgovornosti za sadržaj tih poruka. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je isključivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Ako su u pitanju tekstovi, koji prenose lične događaje i sudbine korisnika ovog sajta, za njih morate dobiti dozvolu od autora. Takođe, za ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatražite odobrenje od administratora www.hendidrustvo.info sajta ili autora teksta.