Autor Tema: Vežbe za skoliozu  (Pročitano 60283 puta)

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #30 poslato: Decembar 17, 2010, 05:26:53 posle podne »
Zauzmite četveronožni položaj, Spuštajte doljnji dio kralježnice i podižite glavu prema gore dok ne zauzmete položaj na lijevoj slici. Nakon toga podižite doljnji dio kralježnice i spuštajte glavu prema dolje.






Hendi-društvo

Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #30 poslato: Decembar 17, 2010, 05:26:53 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #31 poslato: Decembar 18, 2010, 03:40:36 posle podne »
Zauzmite četveronožni položaj, kako je pokazano na slici. Podižite istovremeno suprotnu ruku i nogu kao na slici.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #32 poslato: Decembar 18, 2010, 03:44:00 posle podne »
Zauzmite četveronožni položaj, kako je pokazano na slici. Podižite istovremeno suprotnu ruku i nogu kao na slici. Noga koja ostaje na podlozi mara biti savinuta u koljenom zglobu što je više moguće.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #33 poslato: Decembar 18, 2010, 03:48:07 posle podne »
Zauzmite četveronožni položaj, kako je pokazano na slici. Iz tog položaja spuštamo kukove prema naprijed i dolje dok ne dođemo u položaj sa desne slike. Pazite, ruke su u svakom trenutku na istom mjestu, i nesmijemo pomicati dlanove.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #34 poslato: Decembar 18, 2010, 03:52:07 posle podne »
Zauzmite sjedeći položaj kao na slici, dlanove prekrižite i ruke postavite u položaj kao na slici. Odmaknite dlanove od tijela . Pazite da laktovi budu ravni, i da ne pomičete tijelo prema naprijed.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #35 poslato: Decembar 18, 2010, 03:55:22 posle podne »





Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #36 poslato: Decembar 26, 2010, 05:11:52 posle podne »
Iz položaja na lijevoj slici odignite lagano tijelo i ruke izrevnajte u laktovima te pomaknite prema natrag u položaj na desnoj slici.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #37 poslato: Decembar 26, 2010, 05:14:28 posle podne »
Iz položaja na lijevoj slici odignite lagano tijelo i ruke, te zauzmite položaj sa desne slike.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #38 poslato: Decembar 26, 2010, 05:17:16 posle podne »
Iz položaja na lijevoj slici odignite ruke, te zauzmite položaj sa desne slike.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #39 poslato: Decembar 26, 2010, 05:20:24 posle podne »
Iz položaja na lijevoj slici horizontalno pomičite ruke prema naprijed dok ne zauzmete položaj sa desne slike. Pazite da vam laktovi budu ispruženi!





Napomena :  Ove vježbe su predstavljene informativno, i www.fizioterapeut org nemože odgovarati ukoliko vježbe nisu prilagođene vašoj bolesti i ako vam zbog njih bude lošije. Savjetujte se sa fizioterapeutom dali smijete raditi vježbe i koje!

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #40 poslato: Decembar 26, 2010, 05:27:23 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #41 poslato: Decembar 26, 2010, 08:36:27 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #42 poslato: Decembar 26, 2010, 08:44:23 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #43 poslato: Decembar 26, 2010, 08:48:41 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #44 poslato: Decembar 28, 2010, 12:33:19 pre podne »
Korektivna gimnastika je kineziterapijska metoda gdje nam riječ korektivna ukazuje na suštinu ove metode, a to je ispravljanje.

U kineziterapiji ciljanom gimnastikom djelujemo na ispravljanje deformiteta i loših posturalnih odnosa u tijelu koji uzrokuju bol, skraćenost ili istegnutost mekih tkiva, koštane i zglobne deformitete i težu patologiju kao što su problemi sa normalnim radom organa, pritisci na korjene živaca, različita duljina ekstremiteta, asimetrija hoda, narušeni biomehanički odnosi i dr.

Važno je znati da održavanje uspravne pozicije tijela zahtjeva stalno prilagođavanje mišića trupa i udova, koji su pod automatskom i svjesnom kontrolom centralnog nervnog sistema, sa ciljem suprostavljanju sili gravitacije. Principi korektivne gimnastike su usmjereni prema rješenju svakog specifičnog deformiteta kako bi se uspostavili normalni odnosi svih struktura lokomotornog sustava.

Ovu vrstu gimnastike koristimo kod deformiteta stopala (pes equinovarus, pes equinus, pes adductus, pes abductus, pes calcaneus i dr.), krivog vrata (torticolis), skoliozaPostranična zavijenost dijela ili cijele kralješnice., naglašenih kifoza i lordozaZakrivljenost kralješnice prema naprijed s prazninom otraga., lošeg držanja, izbočenih (pectus carinatum) i udubljenih prsiju (pectus excavatum), deformiteta kukova (displazija, suluksacija ili luksacija), hiperekstenzije koljena (genu recurvatum), genu valga i vara ( O i X noge), ravnih  stopala (pes planus) i miješanih deformiteta.

Program vježbi sadrži sve kineziterapijske aspekte važnih za izliječenje: snaženje oslabljenih mišića, istezanje skraćene muskulature i ostalih mekih struktura, vježbe cirkulacije i disanja, mobilizacija zglobova, pravilno pozicioniranje okolnih segmenata, stabilnost, balans i koordinacija, korištenje tehnike Kinesio Tapinga u svrhu zadržavanja postojeće korekcije, inhibiciju skraćene i facilitaciju oslabljene muskulature.

Najbolji rezultati se postižu redovnim dolaskom na terapiju kao i ponavljanjem naučenih vježbi kod kuće. Uz terapiju, treba koristiti ortopedska pomagala ukoliko se uvidi terapijskiTvar ili postupak liječenja koji je učinkovit u borbi s bolešću. smisao njegova korištenja.

Edukaciji pripada posebno mjesto. Pacijent mora shvatiti pravilno izvođenje i važnost naučenih vježbi te dugotrajno provođenje programa kako bi postigao zadani cilj. To se osobito odnosi na roditelje koji su uključeni u terapeutski proces svoje djece i na mlađe ljude koji nerijetko ne shvaćaju posljedice izostanka liječenja deformiteta.

Obuhvaća ciljane vježbe koje djeluju na ispravljanje deformiteta i lošeg držanja, kao i prevenciju nastanka iskrivljenja kralješnice i slabljenja muskulature.

Korektivnim vježbama uspješno rješavamo problem:
    * skolioze
    * kifoze
    * lordoze
    * lošeg držanja
    * tortikolisa
    * pectus carinatum (kokošja prsa)
    * genua vara, genua valga
      (deformacije koljena X i O noge)

preuzeto sa
http://www.centar-zdravlja.net/clanci/sport-i-rekreacija/10/1824/korektivna-gimnastika/

 

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo korisnika i vlasništvo sajta www.hendidrustvo.info. Svaki korisnik ovog sajta je odgovoran za sadržaj svoje poruke koju objavi na sajtu. Sajt se odriče svake odgovornosti za sadržaj tih poruka. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je isključivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Ako su u pitanju tekstovi, koji prenose lične događaje i sudbine korisnika ovog sajta, za njih morate dobiti dozvolu od autora. Takođe, za ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatražite odobrenje od administratora www.hendidrustvo.info sajta ili autora teksta.