Autor Tema: Vežbe za skoliozu  (Pročitano 60684 puta)

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #15 poslato: Decembar 02, 2010, 04:35:55 posle podne »
Ležeći na boku od podloge možemo odizati i gornji dio trupa, pomičući ga tako u desno.
 


......klečeći i četvoronožni položaj...
 

Iz četveronožnog položaja podići lijevu ruku u visini ramena i ispružati je unaprijed i malo desno. Oslonac je na koljenima i desnom laktu.
Ovu ćete vježbu još lako izvesti sami , međutim u slijedećoj vježbi , gdje ispružate obje ruke pomoć bi vam mogla biti od koristi.......



Glava među ramenima , pogledom pratimo ruke.
 
Zatim odižemo ruke od podloge, u visinu produžetka leđa i lagano cijeli trup zakrećemo u desno.
 



Hendi-društvo

Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #15 poslato: Decembar 02, 2010, 04:35:55 posle podne »

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #16 poslato: Decembar 02, 2010, 04:38:32 posle podne »
Primjetit ćete da kad odignete ruke i oslonac tijela ostane na koljenima i potkoljenicama, odižete i stražnjicu, baš kao na slici, a to je donekle pogrešno izvedena vježba. Pomoćnik bi trebao pritisnuti zdjelicu prema dolje i tako osigurati da odižete samo ruke istežući tako leđa u potpunosti.
 


.......ležeći položaj na trbuhu...
 
Vježbice iz ležećeg položaja na trbuhu vježbice su kojima jačamo leđne mišiće, dakle u slučaju skolioze interesantna mišićna skupina. Vježbe se također mogu izvoditi kao simetrične i u tom smislu pogodne su za tretman kifoza. Vježbama istežemo skraćenu skupinu mišića( paravertebralni mišići - mišići uz kralješnicu) i jačamo preistegnute mišiće (paravertebralni mišići druge strane leđa).

Ležeći na trbuhu ruke ispružimo iznad glave i istežemo ih prema desno. Sasvim jednostavan opis jednostavne ali učinkovite vježbice. U početku dok leđni mišići ne ojačaju možda vam se učini kao teška vježbica ali u tome i jest poanta, trening!
 


ruke podižemo iznad glave          ...i istežemo ih u desno    
 

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #17 poslato: Decembar 02, 2010, 04:40:52 posle podne »
Jednu ruku možemo postaviti uz tijelo , kad se radi o torakalnoj desnokonveksnoj skoliozi to će biti desna ruka, a lijevu ispružamo iznad glave i istežemo njom čitava leđa u desno.
 
ovako..



To je primjer osnovnih vježbica u potrbušnom položaju a varijanti ima mnogo, mogu se koristiti lopte, štap i sl.
 
.......vježbe iz sjedećeg položaja...
 
Ispravimo leđa i ruke stavimo na vrat. Zatežemo laktove u natrag, odižemo lijevi lakat i naginjemo tijelo u desno.




Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #18 poslato: Decembar 02, 2010, 04:43:28 posle podne »
Vježbe iz sjedećeg položaja pogodne su i za istezanje mišića nogu.
Pokušajte rukama dohvatiti stopala a da pri tom ne savijete koljena.
 


Istegnite unutrašnje mišiće nogu tako što ćete noge saviti u kuku i koljenu, stopala prisloniti jedno o drugo a rukama upirati o koljena prema dolje.



Vježbice su ovdje kao potsjetnik za vas koji imate skoliozu a konzultirali ste fizijatra odnosno fizioterapeuta. Premda je vježbanje u načelu korisno i rijetko kada škodljivo važno je da ste se savjetovali sa stručnom osobom.

preuzeto sa
http://www.fizijatar-mile-batinic.hr/skolioza-vjezbe.htm
 

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #19 poslato: Decembar 02, 2010, 08:52:12 posle podne »
Dnevno 15 minuta za pravilno držanje – u ležećem položaju izvodite vježbe koje jačaju mišiće kralješnice.
1. Ležeći na leđima privucite obje noge što bliže prsima savijajući ih u koljenima, pa ponovo ispružite. Pritom rukama obuhvatite koljena, a ako vam je teško dohvatiti koljena, obuhvatite natkoljenice. Ponovite nekoliko puta.
2. Ispruženom nogom opisujte u zraku što veće krugove. Pritom zategnite nogu i ispružite stopala. Ponovite drugom nogom.
3. Ispružite ruke uz tijelo i okrenutih dlanova prema gore – podignite ih iznad glave.
4. Isprepletite prste iza vrata. Laktove približavajte kao da ćete ih spojiti.

preuzeto sa
http://vijesti.gorila.hr/gorilopedija/lifestyle/zdravlje/skolioza_vjezbe

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #20 poslato: Decembar 03, 2010, 06:30:58 posle podne »
Početkom nove školske godine javljaju se uobičajeni i neki manje obični problemi za roditelje čija djeca idu u školu, prvenstveno osnovnu. Ovdje posebno mislim na onu djecu sa određenim smetnjama i deformacijama koje se javljaju u rastu i razvoju. Najčešća je takva deformacija iskrivljenje kralježnice, što nazivamo i skoliozom, a njeno liječenje je sve samo ne jednostavno i lako. Pa tako djeca sa skoliozom nerijetko i cijelo svoje tinejđersko razdoblje provedu po različitim ustanovama za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, a u slobodno vrijeme obično kući na tepihu rade uvijek iste jednostavne vježbe, ne bi li mišiće i ligamente na samoj kralježnici "udobrovoljili" i na tako posredan način pokušali ispraviti krivinu na vlastitim leđima. U posljednjih se nekoliko godina sve glasnije probija i tvrdnja kiropraktičara, kako je upravo kiropraktika najbolji lijek za skolioze. Međutim, iako u manjih iskrivljenja ona doista može pomoći, veće su krivine prilično otporne na ovaj tip zahvata. No, vratimo se malo na vježbanje, koje je neizostavno u liječenju skolioza, a da bi pokazalo bilo kakve rezultate mora biti redovito i uporno. Sustav po kojem se danas radi tjelovježba za djecu sa skoliozom ima mnogo nedostataka. Jedan od njih se očituje i u samom sustavu vježbanja koji se preporučuje i u njihovoj primjeni. Naime, gotov program vježbi koje takvo dijete dobije u ustanovi za rehabilitaciju sastavljen je od kvalitetnih vježbi, ali da bi one učinile neki bitniji utjecaj na sam sustav kralježnice, one se moraju redovito mijenjati. To se ne događa, pa nije rijedak slučaj da se godinama vježba po istom programu. Ako, dakle, želimo natjerati tijelo da se mijenja, onda uvijek i iznova od njega moramo tražiti da učini nešto što ne može. Nije potrebno reći da u slučaju klasičnih vježbi za skoliozu, samo dijete nije motivirano da kroz uvijek iste vježbe napreduje i svakodnevno pokušava učiniti više no dan ranije. Isto je tako jasno da uvijek iste vježbe svakim slijedećim danom, čine sve manji podražaj na tijelo. I tako je krug zatvoren. Motivacija slaba, rezultati jedva vidljivi, a dosada prevelika. Sve ovo nikako ne znači da su same vježbe loše, ali sprovođenje takvog vježbanja u praksi, daleko je od dobrog. No, ima lijeka. Ukoliko jasno postavimo ciljeve vježbanja u djece sa skoliozom, onda lakše možemo pronaći alternativu ili nadopunu ovakvom programu. Dakle postoje dva cilja- jačanje mišića, te istezanje ligamenata i tetiva. Oba ta cilja mogu se postići i na druge načine, recimo bavljenjem nekim sportom, ali kojim, to je već odluka koja se mora donijeti individualno u kontaku sa svakim djetetom posebno, uz poštovanje, prije svega njegovih ograničenja uzrokovanih skoliozom, a zatim i osobnih afiniteta prema jednom sportu ili grupi sportova. Na taj način, dijete je ostavljeno u sredini koja ga podržava na bavljenje fizičkom aktivnošću. Sam je pristup svakom sportu upravo takav da od malog ili velikog sportaša uvijek i svaki dan traži više, brže, jače i bolje, što nam je od izuzetne važnosti pri liječenjenju skolioza. Ako još postoji i fizioterapeut u takvom jednom sportskom klubu, tada situacija ne može biti bolja. U koliko to i nije tako, vrlo se često može dogovoriti specifičan tretman za dijete sa skoliozom u kontaktu sa samim trenerom, a iz vlastitog iskustva mogu reći da su treneri tih uzrasnih skupina većinom vrlo otvoreni i prijemčivi za suradnju. Tako sklop vježbi koje preporučuje centar za rehabilitaciju može biti izveden prije ili nakon samog treninga, ili ga se može ukomponirati u sam trenažni proces i na taj način izbjeći dosadu i zasićenje. Ipak, prije upuštanja u sportsku aktivnost, obavezno se savjetujte sa svojim liječnikom i fizioterpeutom. Mora se priznati da i od ovog pravila postoje iznimke. Neke skolioze (mali broj, ali ipak) nisu pogodne za bavljenje niti jednom klasičnom sportskom aktivnošću.

Dean Mistura, viši fizikalni terapeut

preuzeto sa
http://burza.com.hr/zivot/fizioterapeut/2001/09/010927-vjezbe-za-skoliozu/

Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #21 poslato: Decembar 03, 2010, 06:36:13 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite uz tijelo, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice i ramena dok ne osjetite zatezanje.Ruke ne odvajati od podloge.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #22 poslato: Decembar 03, 2010, 06:37:48 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite uz tijelo, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice, ramena i dlanove osjetite ćete zatezanje između lopatica. Ruke postaviti što bliže tijelu i držati ravno laktove






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #23 poslato: Decembar 07, 2010, 09:29:47 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite uz tijelo, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice i ramena. Dlanove prkrižite i okrenite prema van. Glavu ispružite (pogled prema stropu)






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #24 poslato: Decembar 07, 2010, 09:32:18 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite kao na slici, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice ramena i dlanove dok ne osjetite zatezanje.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #25 poslato: Decembar 07, 2010, 09:35:00 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite kao na slici, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice i ramena te dlanove, kako je pokazano na slici.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #26 poslato: Decembar 17, 2010, 05:12:10 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke prekrižite iza glave kako je pokazano na slici. Podižite laktove kako je pokazano na slici.Pazite da ne odižete glavu od podloge.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #27 poslato: Decembar 17, 2010, 05:14:45 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite ispred glave, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice i ramena te dlanove koje okrećete prema gore.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #28 poslato: Decembar 17, 2010, 05:17:16 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite uz tijelo, dlanovima okrenutim prema dolje. Ruke pomičemo horizontalno prema naprijed dok ne zauzmemo položaj sa slike.






Van mreže plava

  • Član
  • **
  • Poruke: 447
  • Pol: Žena
  • happy
Odg: Vežbe za skoliozu
« Odgovor #29 poslato: Decembar 17, 2010, 05:23:32 posle podne »
Zauzmite ležeći položaj, ruke postavite kao na slici, dlanovima okrenutim prema dolje. Podižite vratni dio kralježnice i ramena. Pogled prema gore.






 

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo korisnika i vlasništvo sajta www.hendidrustvo.info. Svaki korisnik ovog sajta je odgovoran za sadržaj svoje poruke koju objavi na sajtu. Sajt se odriče svake odgovornosti za sadržaj tih poruka. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je isključivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Ako su u pitanju tekstovi, koji prenose lične događaje i sudbine korisnika ovog sajta, za njih morate dobiti dozvolu od autora. Takođe, za ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatražite odobrenje od administratora www.hendidrustvo.info sajta ili autora teksta.