Dg > Vežbe

Fizičke aktivnosti, vežbe ...

(1/9) > >>

Sklerozica:
Sokobanjska 13

Vjezbe su neophodne da bi se MS drzala pod kontrolom. Kada sam redovno radila gimnastiku, isla u jutarnje setnje, radila kucne poslove ja sam bila odlicno.
Kada bih sve to zanemarila ili zbog lenjosti ili zbog pogorsanja bolesti ili bih jednostavno nasjela na price da treba vise da odmaram, ja bih se osjecala losije. Naravno, da ta pogorsanja ne bi dolazila odmah ali bih vec posle dvije nedelje uvidjela da mi je losije: teze budjenje ujutru, malaksalost, brzo zamaranje, sporost misli jednostavno kretanje je - zivot.

U rehabilitacionom centru u Beogradu Sokobanjaska 13. boravila sam dva mjeseca i to je bio period u kom sam saznala kako da primjenjujem vjezbe.

Vjezbe koje smo radili su : Frenkelove vjezbe (vjezbe ravnoteze,motorike...). Pored tih vjezbi koje daju rezultata i plivanje u morskoj vodi je blagotvorno za ms bolesnike, kao i joga.

AKTIVNOSTI KOORDINACIJE ZA DONJE EKSTREMITETE

FRENKELOVE VEŽBE su serija vežbi u cilju poboljšanja proprioceptivne kontrole donjih ekstremiteta. Ove vežbe počinju sa jednostavnim pokretima i eliminisanom gravitacijom da bi se progredirale ka mnogo komplikovanijim pokretima iz kojih proizilaze simultani pokreti kukova i kolena protiv gravitacije. Specijalno su korisne kod oštećenja proprioceptora usled poremećaja CNS-a. Osobito ponavljanje vežbi aktivira i usavršava propriocepciju. Ako pacijent nema razvijenu adekvatnu propriocepciju, on mora biti postavljen tako da može kontrolisati svoje aktivnosti kontrolom vida. Početne vežbe su pod kontrolom fizioterapauta, i poenta je na laganim i preciznim pokretima i položajima. Da bi se izbegao zamor svaka se vežba izvodi više od četiri puta u svakoj seansi. Pre nego što se sasvim ne usavrši prethodna vežba ne prelazo se na komplikovaniju. I kad pacijent nauči da izvede pravilno svaku vježbu, potrebno je da ih izvodi svaka tri do četiri časa.

SUPINIRANI POLOŽAJI ( ležeći na leđima) :

Pacijent leži na krevetu ili na podlozi sa glatkom površinom da pete mogu lako kliziti. Glava može biti poduprta tako da pacijent može videti svoje noge i stopala.
1. Flektira se kuk i koleno jedne noge klizanjem pete po podlozi, vraćanje u prvobitnu poziciju. Vežba se ponavlja suprotnim ekstremitetom.
2. Fleksija kao i u prvoj vežbi, zatim abdukcija flektiranom nogom. Vraćanje u fleksionu, a zatim u pošetnu poziciju.
3. Fleksija kolena i kuka samo do pola puta, zatim vraćanje u ekstenziju. Dodaje se abdukcija i addukcija.
4. Fleksija jedne noge u kuku i koleni zaustavljanjem na bilo kojoj tački pokreta pod komandom.
5. Fleksija oba donja ekstremiteta istovremeno, dodaje se abdukcija i vraćanje u početnu poziciju.
6. Istovremena fleksija oba donja ekstremiteta, ali samo do pola obima pokreta, abdukcija u poluflektiranom položaju.Izvođenje ekstenzije sa nizom zaustavljanja na komandu.
7. Fleksija jednog ekstremiteta i kuku i kolenu sa petom koja se drži 5cm iznad podloge. Vraćanje u prvobitni položaj.
8. Fleksija kao pod tačkom 7, peta se stavlja na suprotno koleno-patelu. Stopalo-peta klizi srednjim delom tibije ka skočnom zglobu, zatim palcu ili se stavlja sa druge strane kolena klizeći spoljnom stranom noge.
9. Fleksija kao pod tačkom 7, petom se dodiruje tačka koju pokazuje fizioterapeut.
10. Fleksija kuka i kolena sa petom iznad 5cm iznad podloge, peta dotiče suprotnu patelu i polako klizi duž tibije ka skočnom zglobu i obratno.
11. Pokret kao pod tačkom 10 s tim što se peta stavlja na palac suprotne noge.( ako se petom ne može dotaći palac suprotne noge koleno mora biti lako flektirano). Pokret se zaustavlja na komandu fizioterapeuta.
12. Fleksija oba donja ekstremiteta sa sastavljenim maleolusima i kolenima 5cm. Prvobitna pozicija, zaustavljanje na komandu fizioterapeuta.
13. Recipročna ekstenzija i fleksija donjih eksteremiteta sa petama koje dodiruju podlogu.
14. Recipročna fleksija i ekstenzija oba donja ekstremiteta 5cm iznad podloge.
15. Recipročno sastavljanje pete tamo gde terapeut pokaže prstima koji klize po suprotnom ekstremitetu ili podlozi.
16. Palcem se sledi pokret fizioterapeutovog prsta u bilo kojem pravcu.

VEŽBE U SEDEĆEM POLOŽAJU

1. Uvežbava se korektan sedeći položaj u trajanju od 2 minuta-u stolici sa naslonom i stopalima na podlozi- ustolici bez pomoći ruku-u stolic bez naslona.
2. Označava se vreme koliko dugo pacijent može zadržati oba donja ekstremiteta s petama od podloge, zatim sa odvojenim čitavim stopalima, tako da se obe noge istovremeno spuštaju na tačno označeno mjesto.
3. Kredom se ucrtaju dva ukrštena pravca na podu i naizmenično se klizi stopalom preko linije: napred-nazad, levo-desno.
4. Uvežbava se ustajanje sa stolice i obrnuto na terapeutovo brojanje:

A) Flektiraju se kolena i povlače stopala ispod prednje ivice setišta
B) Trup se flektira preko nadkolenice.
C) Ustajanje ekstendiranjem kukova i kolena i ispravljanjem leđa.

5.Fleksija trupa napred uz fleksiju kukova i kolena-sedanje.
6.Isprave se leđa, povlači se unazad sve dotle dok se ne ispuni sedište.

VEŽBE U STOJEĆEM POLOŽAJU

1. Hod u stranu ( bočni hod) je lakši jer je lakše održavanje balansa pošto se u ovom slučaju pacijent ne mora podizati na prste, ađto smanjuje njegovu površinu oslonca. Bočni hod uči pacijenta pravilnom prenošenju težine sa jedne noge na drugu. Vežbe se izvode sledećim redosledom:
A) Težina tela se prenosi na levu nogu
B) Desno stopalo se stavlja 30 cm udesno( iskorak desnim stopalom).
C) Težina tela se prenosi na desnu nogu
D) Levo stopalo se približava desnom stopalu, avelišina iskoraka levom ili desnom nogom može biti različita.

2. Hod unapred između dve paralelene linije koje su odvojene jedna od druge 35cm. Desno stopalo prati unutrašnji deo desne linije. Naglasak je na pravilnom postavljanju stopala. Odmah posle deset koraka razmak među stopalima je 15 cm.
3. Hod unapred postavljenih stopala na nacrtano stopalo na podu. Nacrtana stopala na podu moraju biti paralelno nacrtana i 5cm lateralno od srednje linije. Vežba se ¼ iskoraka, ½ iskoraka, ¾ iskoraka i pun iskorak.
4. Okretanja:
A) Prste desnog stopala treba podići i rotirati desno stopalo u polje- okretanje na peti.
B) Podiže se leva peta i okreće leva noga unutra na prstima.
C) Levo stopalo se stavlja pored desnog.

O B J A Š NJ E NJ E:

- FLEKSIJA - SAVIJANJE
- EXTENZIJA- OPRUŽANJE
- ABDUKCIJA- ŠIRENJE
- ADDUKCIJA – SKUPLJANJE
- PATELA – KOLENO
- TIBIJA – POTKOLENICA
- MALEOLUS – ČUKALJ NA NOZI

Autor: Zana

Roxi:
Da li je neko od vas bio u Sokobanjskoj? kako je tamo? Da li je problem otiaci tamo - mislim, mora li se platiti, nalog doktora ili....?

deklan:
Bolujem od ms-a 3 godine. Zanima me sve o Yogi. Hvala

Sklerozica:
Dobrodošao. ;)


--- Citat ---Primenjuju  se vježbe laganog do srednjeg intenziteta, s niskom potrošnjom energije, prilagodene svakoj osobi . Vecina vježbi je jednostavna i moci cete ih izvesti bez obzira na starosnu dob i  kondiciju, a za one teže vrijedi pravilo - vježbajte do granice ugodnog, onoliko koliko možete - tijelo ce samo postaviti granice

U yogi se naglasak stavlja na vježbanje disanja. Ono mora biti smireno, svjesno i trbušno, za razliku od plitkog, prsnog kakvo praktikujemo veci dio dana. Pri tome trebamo nastojati osloboditi se svih suvišnih misli, odn. pustiti um da se odmara. Koncentracije treba u potpunosti biti posvecena tehnici disanja. Kroz par minuta, dolaskom kiseonika u mozak, osjeti cemo lakocu i mirnocu. Ovakva vježba svako jutro i vecer doprinosi psihofizickom zdravlju.

"A randomised controlled trial of weekly Iyengar yoga and exercise in 69 people with MS found significant improvements in measures of fatigue and quality of life in the yoga and exercise groups compared to the control group. No effects on mood or cognitive dysfunction were reported." www.mstrust.org.uk
--- Kraj citata ---

Izvor: http://www.blogovanje.com/desetka

Još dosta toga ali na engleskom na ovoj adresi http://www.nationalmssociety.org/

Generalno, u tekstovima o jogi koje nalazim na našem jeziku, često se spominje MS ali nisam našao neki opširniji tekst.

Alek:
Da li je neko "probao" Tai Chi Chuan?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo korisnika i vlasništvo sajta www.hendidrustvo.info. Svaki korisnik ovog sajta je odgovoran za sadržaj svoje poruke koju objavi na sajtu. Sajt se odriče svake odgovornosti za sadržaj tih poruka. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je isključivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Ako su u pitanju tekstovi, koji prenose lične događaje i sudbine korisnika ovog sajta, za njih morate dobiti dozvolu od autora. Takođe, za ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatražite odobrenje od administratora www.hendidrustvo.info sajta ili autora teksta.
Idi na punu verziju