Autor Tema: MS dijete  (Pročitano 16027 puta)

Van mreže Ena

  • VIP
  • ***
  • Poruke: 127897
  • Pol: Žena
  • Zivot je izazov.Ne gubi vreme uzivaj u njemu...
  • Dg: MS
Odg: MS dijete
« Odgovor #30 poslato: Mart 25, 2014, 09:38:17 pre podne »
Dobar jelovnik, zaštita od upala


DIJETA PROTIV UPALA nije klasična ni kratkoročna dijeta, jer ne utiče na mršavljenje, već je napravljena da bi se postiglo optimalno mentalno i fizičko zdravlje. Ali, pridržavanje pravila ishrane, koja je osmislio dr Endrju Vejl, lekar s Harvarda i pionir integrativne medicine, donosi i postizanje optimalne telesne težine, primerene građi i životnom dobu.

Protivupalna dijeta se bazira na unosu od 2.000 do 3.000 kalorija, u zavisnosti od pola, građe, životne dobi i stepena aktivnosti. Prema dr Vejlu, ugljeni hidrati treba da osiguraju 40-50 odsto, masti 30, a proteini 20-30 procenata ukupne energije.

Osnovne smernice za ovu ishranu su:

- dosta voća i povrća (celog spektra boja)

- minimizovati unos zasićenih i trans masti

- unositi omega-3 masne kiseline putem ribe, orašastih plodova i eventualno dodataka prehrani

- rafinirane ugljene hidrate (testenina, beli pirinač) zameniti celim žitaricama.

- glavno ulje u prehrani je maslinovo, a suncokretovo i mešavinu biljnih ulja izbegavati

- prednost imaju biljni proteini i proteini iz živinskog mesa, crveno meso i mlečne proizvode treba izbaciti iz prehrane

- rafinirane i procesirane proizvode maksimalno ograničiti

- koristiti što više začina (đumbir, kari i drugi začini deluju protivupalno)

- može se jesti tamna čokolada (min. 70 odsto kakaa).


Jedna od smernica doktora Vejla je i unos 40 g prehrambenih vlakana, što je moguće postići samo ako se na tanjiru nađe mnogo voća (naročito bobičastog), povrća (pasulja posebno) i celih žitarica. S obzirom na to da je unos mlečnih proizvoda u protivupalnoj dijeti minimalan, potrebno je da se kalcijum nadoknadi ishranom bogatom sardinama s kostima, zelenim lisnatim povrćem, brokolijem, tofuom, semenkama susama, sojinim mlekom.

Dr Vejl savetuje i dodatke ishrani, da bi se osigurao dovoljan unos vitamina C, E i selena. Preporučuje i dodatni unos karotenoida, koenzima 10, alfa-lipoične kiseline, a ženama kalcijum.

CEO TEKST

Hendi-društvo

Odg: MS dijete
« Odgovor #30 poslato: Mart 25, 2014, 09:38:17 pre podne »

 

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo korisnika i vlasništvo sajta www.hendidrustvo.info. Svaki korisnik ovog sajta je odgovoran za sadržaj svoje poruke koju objavi na sajtu. Sajt se odriče svake odgovornosti za sadržaj tih poruka. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je isključivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Ako su u pitanju tekstovi, koji prenose lične događaje i sudbine korisnika ovog sajta, za njih morate dobiti dozvolu od autora. Takođe, za ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatražite odobrenje od administratora www.hendidrustvo.info sajta ili autora teksta.